Zbiory biblioteki Strzelce Opolskie PBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Śląscy Teksańczycy Beard, John Warren Ebrom, Janet Dawson
1 Zamek w Strzelcach Opolskich Gaworski, Marek
1 Strzelczan album rodzinny Górka, Marta Gaida, Waldemar
1 Strzelce Opolskie przed 1945 i po Mutz, Karol
1 Strzelce Opolskie na starej fotografii Niemczura, Antoni
1 Opolskie legendy i bajki Simonides, Dorota
1 Strzelce Opolskie Smoleń, Stanisław
1 Strzelce Opolskie Smoleń, Stanisław Smoleń, Teresa
1 Rowerem przez gminę Strzelce Opolskie Studio Plan
1 Strzelecki Park Miejski Urząd Miejski
1 Strzelce Opolskie Zet
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo