Zbiory użytkownika Sowusia
wiersze
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Pyza na polskich dróżkach
1 Najpiękniejsze wiersze dla dzieci Brzechwa, Jan Chotomska, Wanda
Kern, Ludwik Jerzy
1 Sto bajek Brzechwa, Jan
4 Koziołki pana Zegarmistrza Chotomska, Wanda
1 Wiersze Chotomska, Wanda
3 Wiersze dla dzieci Chotomska, Wanda
1 Łamigłówki Dębski, Łukasz
1 Łamisłówka Dębski, Łukasz
1 Niezapomniane wiersze dla dzieci Dmitroca, Zbigniew
3 Bajeczki z miasteczka Gellner, Dorota
3 Przedszkolakom Gellner, Dorota
1 Dobre wychowanie wierszem PiergaBożena
4 Legenda o rogalach świętomarcińskich Piotrowska, Eliza
4 Legenda o założeniu Poznania Piotrowska, Eliza
1 Święty Jan Bosko Piotrowska, Eliza
3 Moje pierwsze bajeczki na dobranoc Rock, Lois
3 Emocje Ross, Tadeusz
1 Lokomotywa Tuwim, Julian
3 Tuwim dzieciom Tuwim, Julian
3 Święto dzieciaków Wawiłow, Danuta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo