Zbiory biblioteki Słodków BPG
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Andrzej Niemczyk Niemczyk, Andrzej Bobakowski, Marek
Grunt pod nogami Kaczkowski, Jan
Niezgodna Roth, Veronica
Stół króla Salomona Montero Manglano, Luis
Zagubiony autobus Steinbeck, John
Strefa skażenia Preston, Richard
2.
Bazar złych snów King, Stephen
Zbuntowana Roth, Veronica
Niewypowiedziane słowa Kołakowska, Agata
Koniec warty King, Stephen
Piętno Midasa Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Ołowiany świt Gołkowski, Michał
Przeznaczeni Grochola, Katarzyna
Zazdrośnice Schmitt, Eric-Emmanuel
Nasze kiedyś Jagiełło-Dąbrowska, Natalia
Drugi brzeg Gołkowski, Michał
3.
Większy kawałek nieba Mirek, Krystyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo