Zbiory biblioteki Kępno SBP
Literatura faktu
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wołyń Fredro-Boniecka, Maria
Wojtek z Armii Andersa Miklaszewska, Maryna
Zapomniane dzieci Hitlera Oelhafen, Ingrid von Tate, Tim
Biblia - początek Zając, Roman
Sprawiedliwi zdrajcy Szabłowski, Witold
2.
Wielcy odkrywcy Hanbury-Tenison, Robin
Sprawiedliwi zdrajcy Szabłowski, Witold
Końca świata nie było Demianowicz, Anita
Dubaj Pałkiewicz, Jacek
Rodzina bez granic w Ameryce Środkowej Alboth, Anna
Służby specjalne Vega, Patryk
Żydzi Zychowicz, Piotr
Żydzi Unterman, Alan
Furia ludzi Północy Parker, Philip
Poddaję się Dudek, Anna J.
3.
966. chrzest Polski Ożóg, Krzysztof
Biedni ludzie z miasta Łodzi Sem-Sandberg, Steve
Na oceanie nie ma ciszy Szczepański, Dominik
Zakonnice odchodzą po cichu Abramowicz, Marta
Wybrańcy Sem-Sandberg, Steve
Olo na Atlantyku Doba, Aleksander
Angole Winnicka, Ewa
Życie na miarę Rabij, Marek
Pamiętnik Mary Berg Berg, Mary
Księga zachwytów Springer, Filip
4.
Wojna nie ma w sobie nic z kobiety Aleksievič, Svetlana Aleksandrovna
Fatima Łaszewski, Wincenty
Umarli mają głos Krajewski, Marek Kawecki, Jerzy
Indie Nowicka, Joanna
Berlińskie wrota Adamczewski, Leszek
Co wy, ..., wiecie o Rosji?! Matecki, Jacek
Lekcje z pingwinem Michell, Tom
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo