Zbiory biblioteki Kępno SBP
Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Zadurzenie Ainsworth, Eve
2 Wesołe kąpiele i inne opowiadania Bagge, Tapani Tittamari
2 Od morza do morza Bąkiewicz, Grażyna Szymeczko, Kazimierz
Wakuła, Paweł
1 Uratuj mnie Bellon, Anna
3 Zakładniczka Bradford, Chris
4 Spóźniłem się do szkoły, bo... Cali, Davide Chaud, Benjamin
3 Kołysanka dla Maluszka Casey, Dawn
4 Nowe przygody grzecznego psa Cesarz, Wojciech Terechowicz, Katarzyna
4 Wakacje grzecznego psa Cesarz, Wojciech Terechowicz, Katarzyna
Rusinek, Joanna
6 Nie martw się, Cukierku! Cichoń, Waldemar
2 Gregor i tajemne znaki Collins, Suzanne
6 Idealny letni dzień Olafa Disney Storybook Artists
4 Szafa gra! Disney Storybook Artists Walt Disney Company
3 #me Fabicka, Joanna
3 Niebezpieczne kłamstwa Fitzpatrick, Becca
5 Turniej w Gorlanie Flanagan, John
1 Idol Fox, Marta
4 Zielona Nikola Fox, Marta
6 Czarnoksiężnik z Krainy Oz Francia, Giada Rossi, Francesca
5 Bocian nauczyciel Frączek, Agnieszka
1 Rok szczura Furniss, Clare
1 Samochody, pociągi, statki i samoloty Gifford, Clive
5 Ogień i lód Hale, Shannon
2 Operacja Posąg Horst, Jørn Lier
6 Jak złapać spadającą gwiazdę Howarth, Heidi
4 Złomek w Paryżu Jakob, Henry
1 Wielka księga opowieści Karwan-Jastrzębska, Ewa Niedźwiedzka, Anna
2 Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek Kasdepke, Grzegorz
4 Legenda Robinii Kedros, Elena
5 Droidy w tarapatach Kogge, Michael
2 Tru Kosmowska, Barbara
1 Nauka bez tajemnic Lacey, Minna
5 Jak pokonać smoki? Leblanc, Catherine Garrigue, Roland
5 Wrogowie publiczni Loeb, Joseph Hamilton, Edmond
5 Początek Matharu, Taran
6 Chłopak z lasu Melin, Mårten
6 Skrzaci dom Miklaszewski, Gwidon
4 Mam oko na liczby Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
5 Mam oko na litery Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
5 Zwierzoduchy Mull, Brandon
6 Kraina Lodu Nathan, Sarah Roman, Sela
1 Miłość w stereo czyli Heartbreakers Novak, Ali
2 Najsłynniejsi współcześni piłkarze Okęcki, Mateusz Włodarczyk, Joanna
Tryhubczak, Bogusław
3 Chrzest Polski i woja Mściwoja Piotrowska, Eliza
6 Szneka z glancem czyli Elementarz gwary poznańskiej Piotrowska, Eliza
2 Ukryta wyrocznia Riordan, Rick
5 To tylko pies?! Selfors, Suzanne
3 Zabójcza zagadka matematyka Sierra i Fabra, Jordi
4 Moneta zagłady Stelmaszyk, Agnieszka
2 Opowieści spod czereśni Stelmaszyk, Agnieszka
3 Tajemnica weneckiej maski Stelmaszyk, Agnieszka
6 Bella i Sebastian Vanier, Nicolas Jouannet, Virginie
6 Dobry dinozaur Walt Disney Company Pixar Animation Studios
Disney Storybook Artists
1 Star Wars Walt Disney Company
3 5 sekund do Io Warda, Małgorzata
1 Tam, gdzie ty Webber, Tammara
3 Stuart Malutki White, Elwyn Brooks
3 Lewy Żółtowska-Darska, Yvette
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo