Miłość niejedno ma imię...
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Miłość po polsku
Oksana Odojewski, Włodzimierz
Szczęście all inclusive Mirek, Krystyna
Miłość na szkle Sęk, Barbara
Alibi na szczęście Ficner-Ogonowska, Anna
Dom nad rozlewiskiem Kalicińska, Małgorzata
Samotność w sieci Wiśniewski, Janusz Leon
Nigdy w życiu! Grochola, Katarzyna
Lalka Prus, Bolesław
Trędowata Mniszek, Helena
Listy miłości Nurowska, Maria
Jestem nudziarą Szwaja, Monika
2. Miłość współczesna
Gwiazd naszych wina Green, John
Projekt "Rosie" Simsion, Graeme C.
Jesienna miłość Sparks, Nicholas
Co się wydarzyło w Madison County Waller, Robert James
Jutra może nie być Gargaś, Gabriela
Historie miłosne Schmitt, Eric-Emmanuel
Arabska żona Valko, Tanya
Spóźnieni kochankowie Wharton, William
Powtórnie narodzony Mazzantini, Margaret
Hinduska miłość Moro, Javier
Zaklinacz koni Evans, Nicholas
Woda dla słoni Gruen, Sara
3. miłość wpółczesna
Love, Rosie Ahern, Cecelia
Ostatnia piosenka Sparks, Nicholas
P.S. Kocham Cię Ahern, Cecelia
Pamiętnik Sparks, Nicholas
Dziennik Bridget Jones Fielding, Helen
Nasze rozstania Foenkinos, David
Spóźnieni kochankowie Wharton, William
Trzy metry nad niebem Moccia, Federico
Gra w klasy Cort'azar, Julio
Cała nowa ja Low, Shari
4. Vintage
Rodzina Borgiów Puzo, Mario
W krainie białych obłoków Lark, Sarah Gohl, Christiane
Love story Segal, Erich
Biała wilczyca Révay, Theresa
Angielski pacjent Ondaatje, Michael
Kurtyzana z Wenecji Dunant, Sarah
Dziwne losy Jane Eyre Brontë, Charlotte
Przeminęło z wiatrem Mitchell, Margaret
Duma i uprzedzenie Austen, Jane
Miłość w czasach zarazy García Márquez, Gabriel
Córka fortuny Allende, Isabel
Miłość Peonii See, Lisa
5. zakazana miłość
Coś pożyczonego Giffin, Emily
Lolita Nabokov, Vladimir Vladimirovič Nabokov, Vladimir
Barocco Lipny, Tobiasz W.
Spotkamy się pod drzewem ombu Montefiore, Santa
Romeo i Julia Shakespeare, William Paszkowski, Józef
Rzehak, Wojciech
Anna Karenina Tołstoj, Lew Tolstoj, Lev Nikolaevič
Konające zwierzę Roth, Philip
Imię róży Eco, Umberto
Kafka nad morzem Murakami, Haruki
Nie opuszczaj mnie Ishiguro, Kazuo
Tajemnica Brokeback Mountain Proulx, Annie
Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki Vargas Llosa, Mario
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo