Zbiory biblioteki Jerzmanowice PiGBP
Nowości dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Anioł stróż od wszelkich wypadków Scholz, Gaby Elitez, Marion
1 A w moim domu ciepło, cieplutko... Frączek, Agnieszka
1 Bobo Osterwalder, Markus
1 Czy mi wierzysz? Maldonado, Cristina Falcón.
1 Jak fajnie być sobą! Maldonado, Cristina Falcón.
1 Koty, czyli Historie z pewnego podwórka Kapelusz, Melania
1 Maja Bursztyn ma urodziny Danziger, Paula
1 Maja Bursztyn ma urodziny Danziger, Paula
1 Ostrożnie! Kasdepke, Grzegorz
1 Rany Julek! Frączek, Agnieszka
1 Tatusiada Andrzejczuk, Beata
1 Zezia i Giler Chylińska, Agnieszka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo