Nauczanie na odległość
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Akademia on-line Mischke, Jerzy
2 Akademia on-line. Vol. 2 Wierzbicka, Agnieszka
2 Internet dla nauczycieli: nauczanie na odległość Kubiak, Mirosław J.
1 Multimedia i nauczanie na odległość Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Centrum Telematyki i Nauczania na Odległość
1 Nauczanie na odległość Pieńkowski, Andrzej
2 Nauczanie na odległość Pietrulewicz, Teresa
2 Nauczanie na odległość - nowa szansa dla edukacji Okoń-Horodyńska, Ewa
2 Realizacja zajęć informatycznych przy wsparciu technik nauczania na odległość Kuciapski, Michał
1 Techniki nauczania na odległość z wykorzystaniem Platformy Moodle Ziółkowski, Przemysław
1 Zdalna edukacja Barczak, Andrzej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo