Przyroda w edukacji
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Przyroda w szkole ponadgimnazjalnej Golanko, Jolanta Skirmuntt, Grażyna
Poziomek, Urszula
Wykorzystanie potencjału otoczenia w edukacji matematycznej Pietrasik-Kulińska, Kinga Szuba, Dorota
Człowiek w środowisku przyrodniczym Mularczyk, Mirosław
Przyroda jako wartość dla przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji Kołodziejska, Magdalena Tuszyńska, Ligia
Jak przeprowadzić lekcje w terenie? : pigułka informacyjna z przykładami dla nauczycieli, którym bliska jest edukacja ekologiczna Mazurek, Elżbieta Silezin, Wanda
Spotkania z przyrodą Appelt, Joanna
Matematyka w przyrodzie Pluta, Katarzyna
Przyroda jest naszym najlepszym nauczycielem Bożek, Grzegorz Konczewska, Aleksandra
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo