Zbiory biblioteki Nowy Tomyśl PBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Nowości
Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu Kamińska, Magdalena
Cyfrowi tubylcy Jędrzejko, Mariusz Morańska, Danuta
Wypalenie zawodowe w perspektywie wyzwań współczesnego świata Stawiarska, Patrycja
Zabawy i gry ruchowe Winczewski, Piotr
2.
Multimedia w kształceniu Bednarek, Józef
Makaton w rozwoju osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi Kaczmarek, Bogusława Beata
Logopedia Grabias, Stanisław Panasiuk, Jolanta
Woźniak, Tomasz
Kultura informacji Kisilowska, Małgorzata
Internet a prawo autorskie Chrzanowski, Mateusz Niewęgłowski, Adrian
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo