Zbiory biblioteki Międzychód PBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Cztery rubiny Ludwiczak, Magdalena
1 Efekt wioski Pinker, Susan
1 Konflikt społeczny w perspektywie socjologicznej i pedagogiczno-psychologicznej Melosik, Zbyszko Gmerek, Tomasz
Twardowski, Andrzej
Olubiński, Andrzej
Błachnio, Aleksandra
Cywińska, Małgorzata
Maliszewski, Wojciech
Zimny, Tomasz M.
Sikorski, Wiesław
Węgłowska-Rzepa, Krystyna
Janicka, Iwona
Przybyła-Basista, Hanna
Lachowska, Bogusława
Napora, Elżbieta
Walęcka-Matyja, Katarzyna
Borecka-Biernat, Danuta
Kuśpit, Małgorzata
Senejko, Alicja
1 Reranie Skorek, Ewa Małgorzata
1 Warto mieć w bibliotece Lewandowicz-Nosal, Grażyna Krawczyk, Anna
Kujawa, Katarzyna
Porzuczek, Zuzanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo