Zbiory biblioteki Poznań PBP
Psychologia
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wszyscy kłamią Świątek, Jarosław
SLI i inne zaburzenia językowe Krasowicz-Kupis, Grażyna
Psychologia na co dzień i od święta Łukaszewski, Wiesław Maruszewski, Tomasz
Piękno w okresie dojrzewania Weber, Magdalena Ziółkowska, Beata
Jak dzieci uczą się mówić Bieńkowska, Katarzyna
Codzienność dziecka z zespołem Aspergera Borkowska, Agnieszka Grotowska, Beata
Mój złośnik Gąstoł, Agnieszka Jegier, Aneta
Solo, ale w ostrogach Lis, Joanna Urszula
Dziecko z bliska Stein, Agnieszka
Psychologia kryzysów w kulturowym rozwoju dzieci i młodzieży Smykowski, Błażej
Uzależnienie od narkotyków Kurzeja, Anna
2.
Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze Urban, Bronisław
Kulturowi wszystkożercy sięgają po książkę Stetkiewicz, Lucyna
Wirtualna osobowość naszych czasów Aboujaoude, Elias
Talent nie istnieje Król, Artur
Komunikacja terapeutyczna Wachtel, Paul L.
Psychoterapia i poradnictwo Feltham, Colin Horton, Ian
Psychoterapia i poradnictwo Feltham, Colin Horton, Ian
Zrozumieć nieśmiałość Zabłocka, Małgorzata
[Nauka kultu cargo i jej owoce] Witkowski, Tomasz
3.
Współczesna psychologia mediów Ogonowska, Agnieszka Ptaszek, Grzegorz
Wybrane zagadnienia psychologii alkoholizmu Gąsior, Krzysztof Chodkiewicz, Jan
Psychologia roztargnienia Studenski, Ryszard
Subkultury a przemoc Jędrzejewski, Marek
Rozwój dziecka od 3 do 6 lat Brazelton, T. Berry Sparrow, Joshua D.
Rozwój dziecka Brazelton, T. Berry Sparrow, Joshua D.
Psychologia dorastania Oleszkowicz, Anna Senejko, Alicja
Agresja - nowe tabu? Juul, Jesper
Psychologia stresu Heszen-Niejodek, Irena
Psychologia konsumenta Stasiuk, Katarzyna Maison, Dominika
4.
Sztuka skutecznego przywództwa Bacon, Terry R.
Mindfulness Roberts, Thomas B.
Budowanie relacji w firmie Bacon, Terry R.
W pułapce myśli Hayes, Steven C. Smith, Spencer
Społeczna psychologia kliniczna Brzeziński, Jerzy
Rehabilitacja neuropsychologiczna Pąchalska, Maria
Rysunek dziecka Chmielnicka-Plaskota, Aleksandra
Kod zachowania Minahan, Jessica Rappaport, Nancy
Kryzys, interwencja i pomoc psychologiczna Kubacka-Jasiecka, Dorota Mudyń, Krzysztof
Psychologia rodziny Janicka, Iwona Liberska, Hanna
5.
Co znaczą rysunki dziecięce? Karczmarzyk, Małgorzata Anna
Psychologia sportu
Zaburzenie obsesyjno-kompulsywne Foa, Edna B. Yadin, Elna
Lichner, Tracey K.
Przestrzenie dziecka i dzieciństwa Parczewska, Teresa
Seksualność człowieka z niepełnosprawnością intelektualną Parchomiuk, Monika
Autyzm... co to dla mnie znaczy? Faherty, Catherine
Psychoterapia sprzyjająca mózgowi Sikorski, Wiesław
Coaching Rogers, Jennifer
Pomoc psychologiczna chorym somatycznie Zabłocka-Żytka, Lidia Sokołowska, Ewa
Psychologia kliniczna Sęk, Helena Cierpiałkowska, Lidia
6.
Integracja emocjonalna Terruwe, Anna Alberdina Antoinette Baars, Conrad W.
Psychologia kliniczna
Mózg psychopaty
Narcyz obok ciebie
Funkcjonowanie osobiste i społeczne Borowska-Kociemba, Agnieszka Krukowska, Małgorzata
Seksualność osób z autyzmem w kontekście prawnym Attwood, Tony Hénault, Isabelle
Dubin, Nick
Psychologia zmiany Grzesiak, Mateusz
Autyzm a czytanie ze zrozumieniem Porter, Joseph
Uzależnienie od narkotyków Kurzeja, Anna
Uzależnienia Woronowicz, Bohdan Tadeusz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo