Zbiory biblioteki Poznań PBP
Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Pomelo i przeciwieństwa Bădescu, Ramona Chaud, Benjamin
Wierszyki rodzinne Rusinek, Michał
Żółte kółka Piotrowska, Eliza
Jest taka historia Ostrowicka, Beata
Pamiętnik Blumki Chmielewska, Iwona
Plastyczne wymyśl-Anki Kalbarczyk, Anna
Pamiętajki Niewola, Dorota
Bezpieczna bajka Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
2.
Opowieści z planety Holo Tomaszewska, Jovanka Kołyszko, Wojciech
Kaktus na parapecie Zarębska, Magdalena
Witaj córeczko! Landau, Irena
Rymowane dranie, czyli Wiersze trudne niesłychanie Frączek, Agnieszka
Co dziś zjadło abecadło Mikrut, Izabela Pałasz, Marcin
Czy wojna jest dla dziewczyn? Beręsewicz, Paweł
Asiunia Papuzińska, Joanna
Zaklęcie na "w" Rusinek, Michał
Nie wolno mnie gnębić! Trojanowicz-Kasprzak, Maria
3.
Legenda o Utopcu, dziewczynie i chłopcu Chotomska, Wanda
Księga gramatyki Lamelii Szczęśliwej Krzyżanek, Joanna
Księga ortografii Lamelii Szczęśliwej Krzyżanek, Joanna
Wroniec Dukaj, Jacek
Córka Czarownic Terakowska, Dorota
Dynastia Miziołków Olech, Joanna
Strach i pogromca potworów Kołyszko, Wojciech Tomaszewska, Jovanka
Wstyd i latający śpiwór Kołyszko, Wojciech Tomaszewska, Jovanka
Zazdrość i wyścigi żółwi Kołyszko, Wojciech Tomaszewska, Jovanka
Złość i smok Lubomił Kołyszko, Wojciech Tomaszewska, Jovanka
4.
Już się nie boję Śniarowska, Julia
Przygody Fryderyki czyli Bajki terapeutyczne Brodowska, Joanna
365 eksperymentów na każdy dzień roku Saan, Anita van
Pomelo i przeciwieństwa Bădescu, Ramona
Miejsce na miotle Donaldson, Julia
Dziewczynka z cienia Karp, Jan
Dziewczynka z Szóstego Księżyca Witcher, Moony
Nina i tajemnica ósmej nuty Witcher, Moony
Nina i klątwa Pierzastego Węża Witcher, Moony
Trzy opowiastki Donnelly, James
5.
Gruffalo Donaldson, Julia
Baśnie znad fiordów Dominik-Stawicka, Donata
Taniec kałamarniczek Torossi, Eleni
Blogowe dbajki Dobosz, Marzena
Klechdy domowe Kostyrko, Hanna
Oto jest Kasia Jaworczakowa, Mira
Dzieciaki z ulicy Tulipanowej, czyli prawa małych i dużych Krzyżanek, Joanna
Dzień w Muzeum czyli opowieść Caiusa Probinusa o życiu w starożytnym Rzymie Rekowska-Ruszkowska, Monika
Spotkania z innymi Grzybowski, Przemysław Paweł
Bursztyny Kossak, Zofia
6.
Księżniczka Polinka Pangsy-Kania, Sylwia
Tajemnica Michasia Zubrzycka, Elżbieta
Karol i fabryka czekolady Dahl, Roald
Mun i Paki Vázquez, Marconio Cruz-Kąciak, Aneta
Urbańska-Ziemek, Aleksandra
Kiliwa Vázquez, Marconi Cruz-Kąciak, Aneta
Urbańska-Ziemek, Aleksandra
Sosna Cruz-Kąciak, Aneta
Narodziny słońca Cruz-Kąciak, Aneta Urbańska-Ziemek, Aleksandra
Leo i Nela Chmielewska, Aleksandra
Tajemnica znikających ciasteczek Chmielewska, Aleksandra
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo