Zbiory użytkownika paulinka3365
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Aniołki z ul. Śliwkowej czyli Tajemnica państwa Mroczków Ostrowska, Ewa
1 Dziennik nastolatki Carlson, Melody
1 Mój biegun Głowacki, Marcin
1 My, dzieci z dworca ZOO Turczyn, Ryszard
1 Ono Terakowska, Dorota
1 Pamiętnik narkomanki Rosiek, Barbara
1 Piekło siedemnastolatki Samson, Barbara
2 Saga Zmierzch Meyer, Stephenie
1 Trzy metry nad niebem Moccia, Federico
2 Czerwone krzesło Maleszka, Andrzej
1 Mój zwariowany świat Rallison, Janette
1 Olbrzym Maleszka, Andrzej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo