Zbiory użytkownika PannaDominika
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Godne życie, godna śmierć Barnard, Christiaan Neethling
1 W co grają ludzie Berne, Eric
1 Za parawanem powiek Drażba, Joanna
1 Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły Faber, Adele Mazlish, Elaine
1 Człowiek w poszukiwaniu sensu Frankl, Viktor Emil
1 O sztuce miłości Fromm, Erich
1 Pozytywne starzenie się Hill, Robert D.
1 Śmierć jest częścią życia Kessler, David
1 Na imię mam jestem Maślanka, Mariusz
1 Kiedy byłem dziełem sztuki Schmitt, Eric-Emmanuel
1 Istoty ulotne Yalom, Irvin D.
1 Patrząc w słońce Yalom, Irvin D.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo