Komiksy
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Dzień zbira Disney, Walt
1 Fantasy komiks Godderidge, Ulrig
1 Fantasy komiks Szrejter, Artur Gwiazda, Katarzyna
1 Fantasy Komiks David
1 Fantasy Komiks David
1 Fantasy Komiks Godderidge, Ulrig
1 Fantasy Komiks Szrejter, Artur
1 Fantasy Komiks Szrejter, Artur
2 Gucio i Cezar Boglar, Krystyna
2 Gucio i Cezar na Wyspie Marchewkowej Boglar, Krystyna
3 Kah-Aniel Sente, Yves Rosiński, Grzegorz
3 Kłamca Ćwiek, Jakub
2 Kodeks zdrowego życia Pawel, Szarlota
2 Mglisty Billy i dar ciemnowidzenia Bianco, Guillaume
3 Przygody na bezludnej wyspie Sieńczyk, Maciej
3 Sojusze Sente, Yves De Vita, Giulio
Van Hamme, Jean
2 Stary kaczor i złoto Disney, Walt
2 Wakacje to zdrowie! Locchi, Lisa Froidmont-Goertz, Isabelle de
Vercruysse, Nathalie
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo