Zbiory użytkownika olafon
Kryminał
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Uwikłanie Miłoszewski, Zygmunt
1 Bezcenny Miłoszewski, Zygmunt
1 Ciemne sekrety Hjorth, Michael Rosenfeldt, Hans
1 Gniew Miłoszewski, Zygmunt
2 Grób w górach Hjorth, Michael Rosenfeldt, Hans
Rosenfeldt, Hjorth
1 Nielegalni Severski, Vincent V.
1 Nielegalni. Cz. 1 Severski, Vincent V.
2 Niemowa Hjorth, Michael Rosenfeldt, Hans
1 Niewierni Severski, Vincent V.
1 Polskie morderczynie Bonda, Katarzyna
1 Tylko martwi nie kłamią Bonda, Katarzyna
2 Uczeń Hjorth, Michael Rosenfeldt, Hans
1 Ziarno prawdy Miłoszewski, Zygmunt
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo