Zbiory użytkownika nswietonowska
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Ameno I Bonk, Krzysztof
4 Do ostatniej kropli krwi Cieluch, Monika
4 Heartstopper T. 2 Oseman, Alice
4 Istny drań Angel, Caroline
4 Konsorcjum T.1 Sivar, A. S.
4 Nie ma mnie bez Ciebie tom 1 Pirce, Ewa
4 Nocturna Motayne, Maya
4 Oculta Motayne, Maya
4 Oskar i pani Róża Schmitt, Eric-Emmanuel
4 Ostatnia prawdziwa singielka Ho, Lauren
4 Ostatni rozdział Kalista, Katarzyna
4 Piętno Morfeusza Haner, K. N.
4 Schronisko Lloyd, Tom
4 Twój Carter G, Whitney
4 Willa, dziewczyna z Mrocznej Jamy Beatty, Robert
4 Wrócę do ciebie po wojnie Leon, Silver
4 Zakochaj się Julio Sońska, Julia
4 Zrodzona z ognia Fowler, Aisling
4 Z innej bajki Angel, Caroline
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo