Zbiory użytkownika myszy0
Przygoda
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Bóg Nilu Smith, Wilbur
2 Anioły i demony Brown, Dan
2 Zaginiony symbol Brown, Dan
3 Złoty lew Smith, Wilbur A. Kristian, Giles
Smith, Wilbur
1 Błękitny horyzont Smith, Wilbur
1 Czarownik Smith, Wilbur
1 Dolina Koni Auel, Jean M.
1 Gdy poluje lew Smith, Wilbur
2 Klan niedźwiedzia jaskiniowego Auel, Jean M.
1 Łowcy mamutów Auel, Jean M.
1 Monsun Smith, Wilbur Smith, Wilbur A.
1 Płacz aniołów Smith, Wilbur Smith, Wilbur A.
1 Poszukiwacze przygód Smith, Wilbur
1 Ptak Słońca Smith, Wilbur
1 Rzeka powrotu Auel, Jean M.
1 Triumf słońca Smith, Wilbur Smith, Wilbur A.
1 Zemsta Nilu Smith, Wilbur Smith, Wilbur A.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo