Literatura dla dzieci i młodzieży - nowości 1
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Harry Potter Rowling, Joanne Kathleen
Harry Potter Rowling, Joanne K.
Harry Potter i więzień Azkabanu Rowling, Joanne K.
Harry Potter i czara ognia Rowling, Joanne K.
Harry Potter i Zakon Feniksa Rowling, Joanne Kathleen
Harry Potter i Książę Półkrwi Rowling, Joanne Kathleen
Harry Potter i insygnia śmierci Rowling, Joanne Kathleen
Klan Czerwonego Lisa Flanagan, John
Pojedynek w Araluenie Flanagan, John
Zaraza Larsson, Åsa Korsell, Ingela
Jonsson, Henrik
Wodnik Larsson, Åsa Korsell, Ingela
Małe Licho i tajemnica Niebożątka Kisiel, Marta
2.
Fantastyczne wymówki (i inne pomysły) Pichon, Liz
I wszystko gra (mniej więcej) Pichon, Liz
Tomek Łebski Pichon, Liz
Tomek Łebski wymiata (prawie zawsze) Pichon, Liz
Tomek Łebski Pichon, Liz
Tomek Łebski niezły szczęściarz Pichon, Liz
Tomek Łebski Pichon, Liz
Tomek Łebski. Najlepszy w klasie (prawie) /9 Pichon, Liz
Jak po lodzie Kinney, Jeff
Dziennik cwaniaczka Kinney, Jeff
No to lecimy Kinney, Jeff
3.
Na basenie Głowińska, Anita
Kicia Kocia mówi Głowińska, Anita
Kicia Kocia na pikniku Głowińska, Anita
Na placu zabaw Głowińska, Anita
Kicia Kocia nie może zasnąć Głowińska, Anita
Kicia Kocia na rowerze Media Rodzina
Kicia Kocia sprząta Głowińska, Anita
Kicia Kocia w bibliotece Głowińska, Anita
4.
Kicia Kocia gra w piłkę Głowińska, Anita
Kicia Kocia Głowińska, Anita
Kicia Kocia i straszna burza Głowińska, Anita
Kicia Kocia jest chora Głowińska, Anita
Kicia Kocia gotuje Głowińska, Anita
Kicia Kocia majsterkuje Głowińska, Anita
Kicia Kocia ma braciszka Nunusia Głowińska, Anita
Kicia Kocia mówi Głowińska, Anita
5.
Kicia Kocia w pociągu Głowińska, Anita
W przedszkolu Głowińska, Anita
Kicia Kocia zakłada zespół muzyczny Głowińska, Anita
Kicia Kocia Głowińska, Anita
Kicia Kocia co z tymi śmieciami? Głowińska, Anita Ilustracje
Kicia Kocia Głowińska, Anita
Kicia Kocia Głowińska, Anita Autor
Kicia Kocia Głowińska, Anita
Kicia Kocia w mieście Głowińska, Anita
6.
Kicia Kocia poznaje strażaka Głowińska, Anita
Bohaterowie kontra roboty Media Service Zawada
Uratować motyle Media Service Zawada
Zaginiony dinozaur Media Service Zawada
Sowella i Błyskawica Media Service Zawada
Niesamowity Gekson Media Service Zawada
Na ratunek ośmiornicy Media Service Zawada
Oleś i Pani Róża Janko, Anna
Babcocha Bednarek, Justyna
7.
Zima w Zatoce Przygód Media Service Zawada
Piękny gol! Media Service Zawada
Wygrany mecz Media Service Zawada
Podniebne sztuczki Media Service Zawada
Tracker w akcji Media Service Zawada
Bohaterski wyczyn Media Service Zawada
Wyspa małpek Media Service Zawada
Przygoda na festynie Media Service Zawada
8.
Zuzia nie korzysta z pomocy nieznajomego Schneider, Liane Kledzik, Emilia
Zuzia idzie do stomatologa Schneider, Liane
Zuzia uczy się piec Schneider, Liane
Zuzia uczy się pływać Schneider, Liane
Zuzia idzie do przedszkola Schneider, Liane
Zuzia idzie do zoo Schneider, Liane
Zuzia jedzie na wakacje Schneider, Liane
Zuzia pomaga mamie Schneider, Liane
9.
Zuzia się zgubiła Schneider, Liane
Zuzia korzysta z nocnika Schneider, Liane
Czas robotów Maleszka, Andrzej
Berło Maleszka, Andrzej
Tajemnica pociągu Widmark, Martin Willis, Helena
Tajemnica pożarów Widmark, Martin Willis, Helena
Tajemnica szkoły Widmark, Martin
Tajemnica szpitala Widmark, Martin
Tajemnica szpitala Widmark, Martin Willis, Helena
Serce ziemi Prineas, Sarah
Pazur żbika Lu, Marie
10.
Labirynt ognia Riordan, Rick
Łzy Mai Raduchowska, Martyna
Spektrum Raduchowska, Martyna
Szklany tron Maas, Sarah J.
Korona w mroku Maas, Sarah J.
Dziedzictwo ognia Maas, Sarah J.
Królowa cieni Maas, Sarah J.
Imperium burz Maas, Sarah J.
Wieża świtu Maas, Sarah J.
Królestwo popiołów Maas, Sarah J.
Dzieciaki świata Wojciechowska, Martyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo