Zbiory biblioteki Zakopane MBP
dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Peter Nimble i magiczne oczy Auxier, Jonathan
1 Sophie Quire Auxier, Jonathan
6 Do przerwy 0:1 Bahdaj, Adam
3 Korniszonek Bąkiewicz, Grażyna
5 Podróże Pana Kleksa Brzechwa, Jan
9 Kapłanka w bieli Canavan, Trudi
9 Nowicjuszka Canavan, Trudi
2 Przedszkolak na medal Casalis, Anna
1 Rycerz Lwie Serce Chedru, Delphine
5 Legendy polskie Chotomska, Wanda
8 Własny pokój Ciwoniuk, Barbara
9 Diabelskie maszyny Clare, Cassandra
9 Diabelskie maszyny Clare, Cassandra
8 Igrzyska śmierci Collins, Suzanne
5 Pinokio Collodi, Carlo
7 Charlie i fabryka czekolady Dahl, Roald
8 Opowieść wigilijna Dickens, Charles
7 Zwiadowcy Flanagan, John
5 Opowieści biblijne Gortat, Grzegorz Kasdepke, Grzegorz
Letki, Maria Ewa
Mikołajewski, Jarosław
Papuzińska, Joanna
Piotrowska, Eliza
Widłak, Wojciech
Wroński, Marcin
5 Puc, Bursztyn i goście Grabowski, Jan
4 Pamiętnik Czachy Jagiełło, Joanna
5 Oto jest Kasia Jaworczakowa, Mira
2 Brzydkie kaczątko i inne historie Kawęcka, Dorota
1 Dziennik cwaniaczka Kinney, Jeff
2 Zuza i sukienka dla Maksa Lenain, Thierry
2 Zuza ma adoratorów Lenain, Thierry
1 Tkacze śmierci Mull, Brandon
6 Kłamczucha Musierowicz, Małgorzata
10 10 niesamowitych przygód Neli National Geographic Society
2 Szewczyk Dratewka Porazińska, Janina
6 Dlaczego sól jest słona, czyli odpowiedzi na głupie pytania Rurański, Jan
1 Antek Stanecka, Zofia
1 Zosia z ulicy Kociej w ciekawych czasach Tyszka, Agnieszka
1 Nelly Rapp i czarownicy z Wittenbergi Widmark, Martin
1 Nelly Rapp i czarownicy z Wittenbergi Widmark, Martin Alvner, Christina
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo