Zbiory biblioteki Tarnów MBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Alaska Kraśko, Piotr
1 Bękart ze Stambułu Şafak, Elif
1 Lepiej palić fajkę niż czarownice Boniecki, Adam Edward ks
1 Malarz świata ułudy Ishiguro, Kazuo
1 Miłość z kamienia Jagielska, Grażyna Jagielski, Wojciech
1 Nie opuszczaj mnie Ishiguro, Kazuo
1 Od początku do końca Morawska, Olga Morawski, Piotr
1 Oskarżona Tuszyńska, Agata
1 Pejzaż w kolorze sepii Ishiguro, Kazuo
1 Raport specjalny Żukowska, Barbara
1 Rodzinna historia lęku Tuszyńska, Agata
1 Trening sukcesu Birkenbihl, Vera F.
1 U boku świętego Dziwisz, Stanisław Svidercoschi, Gian Franco
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo