Zbiory biblioteki Radlin MBP
Nowości
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. dla dorosłych
Światło gwiazd Mirek, Krystyna
Podróż do krainy umarłych Jax, Joanna
Polluks Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Piosenki (nie)miłosne Sońska, Natalia
Dziewczyny sprawiedliwe Herbich, Anna
Ryszard Szurkowski Szurkowski, Ryszard Wyrzykowski, Krzysztof
Wolnicki, Kamil
Do jutra w Amsterdamie Zakrzewska, Agnieszka
Stuhrmówka Nowicka, Beata Stuhr, Maciej
(Nie)młodość Socha, Natasza
Wyrok Mróz, Remigiusz
Łamacze kodów Kahn, David
Margaret Thatcher Moore, Charles
2. dla dorosłych
Dom tajemnic Rogoziński, Alek
Bramy światów Wolff, Vladimir
Śmierć i mrok Roberts, Nora
Pani Dymu Sebastian, Laura
Syreny z Tytana Vonnegut, Kurt Jr
Białe kłamstwa Borlik, Piotr
Westerplatte Komuda, Jacek
Księga Arona Shepard, Jim
Alkohol Sławecka, Monika
Na ratunek Dorociński, Marcin
Dziecko znikąd White, Christian
Nowy gatunek Zawis, Izabela
3. dla dzieci i młodzieży
Basia i zegarek Stanecka, Zofia
Kicia Kocia na lotnisku Głowińska, Anita
Janek Stanecka, Zofia Oklejak, Marianna
Wychowanie komunikacyjne Heine, Anna
Dziewczynka z parku Kosmowska, Barbara
Dziennik łowcy przygód Radzimierski, Szymon
Baba Jaga i Duch Puszczy Dmitroca, Zbigniew
Nierozłączki Barrows, Annie Blackall, Sophie
Paskudne początki Simon, Francesca
7 nawyków szczęśliwego dziecka Covey, Sean
Powrót Temudżeinów Flanagan, John
4. dla dzieci i młodzieży
Drużyna marzeń Piasecka, Wioletta
Mądre bajki Antosiewicz, Agnieszka
Iskra bogów Woolf, Marah
Krzysztof Piątek Kalita, Marcin
Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków Czarnik, Barbara
Tygrysek czeka na pomoc! Webb, Holly
Szeptacz Burz Gonzalez, Christina Diaz
Opowieści nie tylko do poduszki Kowalczyk, Anna
Sekret pustej książki Kucharz, Marta
Tosia w tarapatach Maj, Paweł
Ignacy idzie do przedszkola Olbrycht, Ada
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo