Zbiory biblioteki Kościan MBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Książki na topie:) Nowości dla dorosłych
Krawędź wieczności Follett, Ken
Mistrz z Prado Sierra, Javier
Matka Makryna Dehnel, Jacek
Anegdoty o gwiazdach Omilianowicz, Magda
Czarny anioł Kuźniak, Angelika
Mój wybór Wielicki, Krzysztof Drożdż, Piotr
Droga Romo Ligocka, Roma
2. CZYTAM BO LUBIĘ! POLECAMY NOWOŚCI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Tuczarnia motyli Szczygielski, Marcin
Maska lwa Mazo, Margarita del
Instrukcja obsługi pieska Jacósia Grabowski, Andrzej Marek Berwid-Wójtowicz, Sybilla
Cud chłopak Palacio, R. J.
Elmer i motylek McKee, David
Ależ, Bolusiu! Lindgren, Barbro
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo