Teorie konspiracyjne
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Prawdziwa historia Klubu Bilderberg Estulin, Daniel
Władcy cienia Estulin, Daniel
W imię Allaha Estulin, Daniel
Śmierć Zachodu Buchanan, Patrick J.
W mrocznym świecie tajemnic Syjonu Picknett, Lynn Prince, Clive
Templariusze Prince, Clive Picknett, Lynn
Apokalipsa Dunkel, Jonatan
2.
Ukryta historia człowieka: zakazana archeologia Cremo, Michael A. Thomson, Richard L.
Prawda czy fałsz? Larsson, Göran
Doktryna szoku Klein, Naomi
Organizacje tajne w walce z Kościołem Sawicki, Witold
W kręgu upiorów i wilkołaków Baranowski, Bohdan
W królestwie Monszatana Rotkiewicz, Marcin
Mroczne bractwa i tajne kulty czyli Historia sekretnych stowarzyszeń Moore, Jonathan J.
Masoneria. Religia lucyferyczna zbiororwa, praca
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo