Zbiory biblioteki Bolesławiec GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Zostań, a potem walcz Boyne, John
2 Żona mordercy Caine, Rachel
1 Lato utkane z marzeń Gargaś, Gabriela
1 Minione chwile Gargaś, Gabriela
2 Outsider King, Stephen
1 Zerwa Mróz, Remigiusz
1 Cudowny chłopak Olejniczak-Skarsgård, Maria
1 Szukam właśnie Ciebie Olejnik, Agnieszka
1 W promieniach słońca Przybyłek, Agata
1 Słowiańskie siedlisko Rzepiela, Monika
1 Cała przyjemność po mojej stronie Sońska, Natalia
2 Oko Węża Stelmaszyk, Agnieszka
1 Uczucia zaklęte w kamieniu Wilczyńska, Karolina
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo