Zbiory użytkownika Malgorzata75
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Sto dni po ślubie Giffin, Emily
Siedem lat później Giffin, Emily
Dziecioodporna Giffin, Emily
Coś pożyczonego Giffin, Emily
Coś niebieskiego Giffin, Emily
Pewnego dnia Giffin, Emily
Kasia Bosacka cudnie chudnie Bosacka, Katarzyna
Sześć lat później Coben, Harlan
Zdrowie w zgodzie z naturą Pawłowski, Aleksander Szeląg, Dominika
Pięćdziesiąt twarzy Greya James, E. L.
2.
Houston, mamy problem Grochola, Katarzyna
Pan Tadeusz Mickiewicz, Adam
Sześć lat później Coben, Harlan
3.
Pan Tadeusz i jego dziedzictwo Mickiewicz, Adam
Pozłacana rybka Kosmowska, Barbara
Paryż Deutsch, Lorant Haymann, Emmanuel
Moje trzy grosze Nawrocki, Lech
Pan Tadeusz Wajda, Andrzej
Pan Tadeusz Mickiewicz, Adam
Chłopiec z Lampedusy Witek, Rafał
Cudowny chłopak Palacio, R. J.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo