Zbiory użytkownika maja13
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
7 Gwiazdkowy Prosiaczek Rowling, Joanne K.
7 Niezłe ziółko Kosmowska, Barbara
2 Grafit ma kłopoty Stelmaszyk, Agnieszka
7 Mia i biały lew Maistre, Prune de
2 O wilku który nie lubił czytać Lallemand, Orianne
7 Na wszystko jest sposób Piątkowska, Renata
2 Wakacje na wyspie Bentley, Sue
5 1001 robaczków do odnalezienia Helbrough, Emma
4 Akademia Księżniczek Sprycha, Agnieszka
5 Bajeczki o księżniczkach Woods, Jenny
3 Bajki na dobranoc Hajer, Agnieszka
7 Bambarycja, nowoczesna czarownica Rocard, Ann
4 Barbie rockowa księżniczka Jamrógiewicz, Marta
3 Basia Stanecka, Zofia
4 Basia i bałagan Stanecka, Zofia
3 Biedna, mała Luna Webb, Holly
3 Bigos z Mamutka Strękowska-Zaremba, Małgorzata
5 Czarodziejski balet Mullenheim, Sophie de
5 Czas czarodziej Martins, Isabel Minhós
4 Dolina Jednorożców Banks, Rosie
6 Elfy z Nibylandii Walt Disney Company
4 Franklin wielka księga przedszkolaka Bourgeois, Paulette
7 Gdzie idziemy? Tidholm, Anna-Clara
3 Horacy spełnia życzenia Webb, Holly
4 Jak zostać księżniczką Orsi, Tea Beretta, Paola
2 Jednorożec i magiczne sztuczki Mullenheim, Sophie de
2 Jeszcze pięć minut Altés, Marta
7 Już nie boję się ciemności Hannah, Anne
6 Już pora spać, Łukaszku! Mai, Manfred Waas, Uli
3 Kraina lodu Stanecka, Zofia Disney, Walt
5 Królewna Lenka Krella-Moch, Aneta
5 Królewna Lenka Krella-Moch, Aneta
5 Królewna Lenka ma zmartwienie Krella-Moch, Aneta
5 Królewna Lenka nie chce być grzeczna Krella-Moch, Aneta
2 Martynka Delahaye, Gilbert
4 Najpiękniejsze wspomnienia Kubusia Puchatka Walt Disney Company Disney Storybook Artists
3 Nocowanko w szkole Bross, Helena
6 Noddy i Czarodziejska Tęcza Precigs, Katarzyna
6 Opowieść o Błękitnym Psie Majchrzak, Beata
5 Poczytaj mi mamo Łastowiecka, Maria Chotomska, Wanda
Grabowski, Sławomir
Nejman, Marek
Konopnicka, Maria
Szeptyńska, Elżbieta
Wawiłow, Danuta
Bechlerowa, Helena
Tuwim, Julian
Musierowicz, Małgorzata
Kubiak, Tadeusz
7 Po co ci ten dom, ślimaku? Niemycki, Mariusz
6 Po co komu leżakowanie? Walt Disney Company
6 Pucio mówi pierwsze słowa Galewska-Kustra, Marta
3 Reks, szczeniak z wakacji Webb, Holly
3 Skarb na Miodowym Wzgórzu Szestak, Katarzyna
6 Sto bajek Brzechwa, Jan
5 Wielka kolekcja bajek o Annie i Elsie Julius, Jessica Candau, Brittany
Weingartner, Amy
6 Wielka sterta liści Bridwell, Norman
4 Zaklęta uliczka Gellner, Dorota
6 Zarządzanie marzeniami Mind Dream Michał Zawadka
4 Ząb Arka Stickland, Henrietta
6 Zezia, Giler i Oczak Chylińska, Agnieszka
3 Złota księga bajek Boksznajder, Małgorzata Dmitroca, Zbigniew
Lis, Renata
Gorszkow, Andrzej Jakub
4 Złota księga bajek Walt Disney Company
2 Zuzia i Kartacz McKain, Kelly
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo