Zbiory użytkownika Lady-in-red-Martens
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Akademia wampirów Mead, Richelle
1 Diabelskie maszyny Clare, Cassandra
2 Magiczna gondola Völler, Eva
1 Miasto kości Clare, Cassandra
1 Miasto popiołów Clare, Cassandra
1 Miasto szkła Clare, Cassandra
1 Opowieści tajemnicze i szalone Poe, Edgar Allan
2 Cisza Fitzpatrick, Becca
2 Crescendo Fitzpatrick, Becca
1 Eve Carey, Anna
1 Mechaniczny książę Clare, Cassandra
1 Miasto upadłych aniołów Clare, Cassandra
2 Szeptem Fitzpatrick, Becca
2 Śmiertelne kłamstwa Stolarz, Laurie Faria
2 Śmiertelny sekret Stolarz, Laurie Faria
1 W cieniu klątwy Noël, Alyson
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo