Zbiory biblioteki Łabowa GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Nowości
Odmieniec Gregory, Philippa
Pory roku Akunin, Boris
Powrót do Nałęczowa Bancarzewska, Wiesława
W pogoni za torebką Tonello, Michael
Niewierna Monforte, Reyes
Kwiat śliwy, mroczny cień Hearn, Lian
Zgoda na szczęście Ficner-Ogonowska, Anna
Trochę większy poniedziałek Grochola, Katarzyna
Zegarek z różowego złota Evans, Richard Paul
Chustka Sałyga, Joanna Sałyga, Piotr
2. Nowości
Magnolia
Pieśń o poranku Simons, Paullina
Bezdomna
3.
Chorwacka przystań Karpińska, Anna
Maniusia, Marynia, Maria Stępkowska-Szwed, Maria
Dowód Alexander, Eden
Islamski bękart Khan, Alexander
Tancerka z Kairu Cameron, DeAnna
Nowe oblicze Greya Wiśniewska, Monika
Arabska księżniczka Valko, Tanya
Intrygantki Schmitt, Eric-Emmanuel
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo