Zbiory biblioteki Łabowa GBP
Dla młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Ukryta
1 Bitwa o Skandię Flanagan, John
1 Czarnoksiężnik z Północy Flanagan, John
1 Halt w niebezpieczeństwie Flanagan, John
1 Najeźdźcy Flanagan, John
1 Oblężenie Macindaw Flanagan, John
1 Okup za Eraka Flanagan, John
1 Wyrzutki Flanagan, John
1 Zaginione historie Flanagan, John
1 Ziemia skuta lodem Flanagan, John
2 Odmieniec Gregory, Philippa
2 Klątwa tygrysa Houck, Colleen
2 Fabryka strachu Jones, Lucy A.
1 Królestwo cieni Kiernan, Celine
1 Zatruty tron Kiernan, Celine
1 Zbuntowany książę Kiernan, Celine
2 Pocztówka z Toronto Rekosz, Dariusz
2 Czarownica z Funtinel Wass, Albert
2 Okularnica Wojnarowska, Elżbieta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo