Zbiory użytkownika Ksiazkomaniacy
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Aleksander i piękna Helena Gołaszewski, Zenon
2 Chłopak, który stracił głowę Whaley, John Corey
2 Córka zjadaczki grzechów Salisbury, Melinda
1 Dieta (nie) życia Otwinowska, Karolina Mazur, Agnieszka
1 Kuracja samobójców Young, Suzanne
1 Magonia Headley, Maria Dahvana
2 Malfetto Lu, Marie
1 Ostatnia noc w Tremore Beach Santiago, Mikel
1 Plaga samobójców Young, Suzanne
1 Playlist for the dead Falkoff, Michelle
1 P@n Wilk i kobiety Wilk, Jarosław
2 Pojedynek Rutkoski, Marie
2 Porwana pieśniarka Jensen, Danielle L.
1 Stigmata Mannel, Beatrix
2 Strażniczka książek Glaser, Mechthild
2 Ukryta wyrocznia Riordan, Rick
2 Zanim umrę Downham, Jenny
1 Życie i śmierć Meyer, Stephenie
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo