Zbiory użytkownika Karolus
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Fantastycznie nieobliczalni Ćwiek, Jakub Fedyk, Karolina
Górski, Piotr
Jadowska, Aneta
Krasowska, Maria
Łukawski, Jacek
Malinowska, Marta
Małecki, Jakub
Marchewka, Tomasz
Radlak, Aleksandra
Świerczek-Gryboś, Magdalena
1 Felix, Net i Nika oraz Pałac Snów Kosik, Rafał
2 Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa Doyle, Arthur Conan
1 Mały Książę Saint-Exupéry, Antoine de
3 Mity Greków i Rzymian Markowska, Wanda
2 Sześć światów Hain Le Guin, Ursula K.
1 Tomek w krainie kangurów Szklarski, Alfred
1 Tytus, Romek i A'Tomek Chmielewski, Henryk Jerzy
3 Wielka historia Polski Leśniewski, Sławomir
3 Wielka księga pierwiastków Gray, Theodore W
2 Ziemiomorze Le Guin, Ursula K.
1 Złodziejka książek Zusak, Markus
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo