Dzień Postaci z Bajek
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Kubuś i Hefalumpy Disney, Walt
Drzewo na prawo, drzewo na lewo Marsoli, Lisa
120 przygód Koziołka Matołka Makuszyński, Kornel Walentynowicz, Marian
Akademia księżniczek Fabianowska, Małgorzata
Pszczółka Maja Saitô, Hiroshi
Dzwoneczek Najder, Agnieszka
Smerfy Egmont Polska
Auta 2 Marsoli, Lisa Ann
Zgubione balony Galińska, Barbara
Wizyta w Chłodnicy Górskiej Furman, Eric
2.
Zarozumiała myszka Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk - Inwestycje
Miś Uszatek Janczarski, Czesław
Rumcajs Čtvrtek, Václav
Krecik i rakieta Miler, Zdeněk
Deszczowy dzień Reps, Weronika
Alicja w Krainie Czarów Couronne, Pierre
Pinokio Collodi, Carlo
Szewczyk Dratewka Porazińska, Janina
Awantury i wybryki małej małpki Fiki-Miki Makuszyński, Kornel Walentynowicz, Marian
3.
O wawelskim smoku Makuszyński, Kornel - Walentynowicz, Marian
Uczeń czarnoksiężnika Disney, Walt
Tarzan Disney, Walt
Król Lew II - czas Simby Walt Disney Company
Brzydkie kaczątko Michałowska, Aleksandra Michalska-Szwagierczak, Aleksandra
Kozioł, Halina
Wygonik-Barzyk, Edyta
Calineczka Andersen, Hans Christian
Zły humor Disney, Walt
Merida Waleczna Walt Disney Company Pixar
Bajka o kocie w butach Usenko, Natalia
4.
Jaś i Małgosia Grimm, Jakub Grimm Wilhelm
Roszpunka Grimm, Wilhelm Grimm, Jacob
Gęsiareczka Drabik, Wiesław
Piękna i bestia Perrault, Charles
Złotowłosa i trzy niedźwiadki Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk - Inwestycje
Paluszek Perrault, Charles
Czarodziej i Dorotka Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk - Inwestycje
Czerwony Kapturek Grimm, Wilhelm Grimm, Jacob
Król Artur Jacek i Krzysztof Olesiejuk
5.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo