Zbiory użytkownika izabelasliwinska
ania
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. przeczytane
Akademia pana Kleksa Brzechwa, Jan
Kłopoty w szkole Bentley, Sue
Podróż "Wędrowca do Świtu" Lewis, Clive Staples
Mgiełka, porzucona kotka Webb, Holly
Pinokio Walt Disney Company
Chłopcy z Placu Broni Moln'ar, Ferenc
Cudaczek-Wyśmiewaczek Duszyńska, Julia
Zuźka w necie i w realu Suwalska, Dorota
Ten obcy Jurgielewiczowa, Irena
Oskar i pani Róża Schmitt, Eric-Emmanuel
Szatan z siódmej klasy Makuszyński, Kornel
Amelka
2. PRZECZYTANE
Wrak Kiersnowska, Monika
Niespodzianka Kiersnowska, Monika
Tabi uczy się czarów Webb, Holly
Ania z Zielonego Wzgórza Montgomery, Lucy Maud
Przygody Tomka Sawyera Twain, Mark
Marionetki Baby-Jagi Suwalska, Dorota
W pustyni i w puszczy Sienkiewicz, Henryk
Znowu kręcisz, Zuźka! Suwalska, Dorota
O psie, który jeździł koleją Pisarski, Roman
Karolcia Krüger, Maria
Mikołajek Goscinny, René Sempé, Jean-Jacques
3. przeczytane
W osiem i pół dnia dookoła świata McDonald, Megan
zostaje gwiazdą McDonald, Megan
Hania Humorek McDonald, Megan
Hania Humorek zostaje gwiazdą McDonald, Megan
Doktor Hania Humorek McDonald, Megan
Hania Humorek McDonald, Megan
Hania Humorek McDonald, Megan
Hania Humorek i wielki pech McDonald, Megan
4. przeczytane
Koszmarny Karolek Simon, Francesca
Koszmarny Karolek Simon, Francesca
Koszmarny komplecik Simon, Francesca
Koszmarny komplecik Simon, Francesca
Koszmarny Karolek Simon, Francesca
Koszmarny komplecik Simon, Francesca
Koszmarna księga Koszmarnego Karolka Simon, Francesca
5. czytam
Za niebieskimi drzwiami Szczygielski, Marcin
6. PLANUJE PRZECZYTAĆ
Mary Poppins Travers, Pamela Lyndon
Czterdzieści żab, jeden królewicz Fields, Natalie
E-mail z buziakiem Brinx, Thomas Kömmerling, Anja
Pamiętnik nastolatki Andrzejczuk, Beata
Pamiętnik nastolatki 5 Andrzejczuk, Beata
Pamiętnik nastolatki Andrzejczuk, Beata
Ala Makota Budzyńska, Małgorzata
Szczęście w cichą noc Ficner-Ogonowska, Anna
W 80 dni dookoła świata Verne, Jules
Gwiazd naszych wina Green, John
7.
Chłopiec w pasiastej piżamie Boyne, John
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo