Zbiory biblioteki Goszczanów GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Grzechy śmiertelne D'Antonio, Michael
Dzisiaj trzeba wybrać Glas, Piotr Terlikowski, Tomasz Piotr
Nie wrócą te lata Jarocka, Irena Pryzwan, Mariola
Byłem gangsterem Grek
Sowieci Zychowicz, Piotr
Żydzi Zychowicz, Piotr
Niemcy Zychowicz, Piotr
Żyłam w ukryciu Simon, Marie Stratenwerth, Irene
Simon, Hermann
Simon-Jalowicz, Marie
Chińczyk Maringe, Jarosław Majewski, Aleksander
2.
Celibat Wójcik, Marcin
Życie to są chwile Rokita, Martyna
Kochaj Brett, Regina
12 miesięcy z Mają Popielarską Popielarska, Maja
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo