Zbiory użytkownika GosiaP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Siedem lat później Giffin, Emily
4 Coś niebieskiego Giffin, Emily
4 Dziecioodporna Giffin, Emily
3 Jeśli pójdziesz za mną Watrous, Malena
3 Nagroda Joyce, Brenda
3 Nauczycielka muzyki Lee, Janice Y. K.
3 Nianiek czyli facet do dziecka Peterson, Holly
3 Oliwkowa farma Drinkwater, Carol
3 Pod słońcem Toskanii Wells, Audrey
4 Sto dni po ślubie Giffin, Emily
3 Nauczycielka Nathan, Melissa
1 Bóg nigdy nie mruga Brett, Regina
1 Bóg zawsze znajdzie ci pracę Brett, Regina
4 Coś pożyczonego Giffin, Emily
2 Houston, mamy problem Grochola, Katarzyna
1 Jesteś cudem Brett, Regina
4 Pewnego dnia Giffin, Emily
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo