Zbiory biblioteki GCK Radomyśl (Chwałowice)
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Do trzech razy miłość Mirek, Krystyna
1 Kiedy cię odnalazłam Zakrzewska, Agnieszka
1 Kolej na szczęście Przeździk, Natalia
2 Miasto popiołów Wittstock, Marlena
2 Miasto wojny Wittstock, Marlena
2 Miasto wojny Wittstock, Marlena
1 Nasze miejsce, nasz czas Wioletta Sawicka
1 Pod wspólnym dachem Przeździk, Natalia
1 Smak dubajskiej czekolady Mirek, Krystyna
1 Śmierć i belgijska czekolada Moeglich, Marta
1 Zakątek nadziei Kozłowska, Paulina
1 Zakochanie Mirek, Krystyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo