Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Myszonek chce po swojemu Jäntti, Riikka
Zwyczajny tydzień z rodziną Janssonów Widmark, Martin
Kury z grubej rury Bednarek, Justyna
O kurza twarz! Bednarek, Justyna
Antek na tropie yeti / Agata Giełczyńska-Jonik Giełczyńska-Jonik, Agata
Trzy ,,T'' na tropie Giełczyńska-Jonik, Agata
Wszystko o... niedźwiedziach Moutou, François
Amelia i sekrety starej piwnicy Giełczyńska-Jonik, Agata
Hokus-Pokus ślimakus! / Agata Giełczyńska- Jonik Giełczyńska-Jonik, Agata
2.
Śpij dobrze, króliczku! Amanda, Wood
Kocham koty Porter, Hannah
Masz cykora? Skarżycki, Rafał
Ostatnie starcie Eliopulos, Nick Flowers, Luke
Nie ma lekko Emerson, Marcus
Nelly Rapp i Noc Czarownic Widmark, Martin
Co to ten rak? Herlofsen, Sarah Roxana Herlofsen, Sarah
Auto, Ropuch, Borsuk Grahame, Kenneth
Opowieści z Bukowego Lasu Jouannigot, Loïc
Co robią pociągi Brykczyński, Marcin
3.
Emi i Tajny Klub Superdziewczyn Mielech, Agnieszka
Hilda Kałużanka i inne historyjki Potter, Beatrix
Ikabog Rowling, Joanne K.
Króliczek Piotruś i inne historyjki Potter, Beatrix
Miejsce na miotle Donaldson, Julia
Muminek i wiosenna niespodzianka Jansson, Tove
Pan Patyk Donaldson, Julia
Czary-mary Städing, Sabine
Smerfy i świat emocji Studio Peyo
Kalifornia Mielech, Agnieszka
4.
Masz rację, Cukierku! Cichoń, Waldemar
Dasz radę, Cukierku! Cichoń, Waldemar
Banda Czarnej Frotté Bednarek, Justyna
Zielone piórko Zbigniewa Bednarek, Justyna
O Wilku który kochał góry Lallemand, Orianne
O wilku który miał humory Lallemand, Orianne
O wilku, który został gwiazdą rocka Lallemand, Orianne
Jeśli się zgadzasz, zaszczekaj dwukrotnie! Cichoń, Waldemar
Zaszczekaj to jeszcze raz! Cichoń, Waldemar
Astrid Lindgren Sánchez Vegara, María Isabel
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo