Zbiory biblioteki Kościelec GBP
Książki dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zasypiamy bez mamy Mas Bassas, Clara
Zagadka biblioteki Staniszewska, Zofia
Zagadka jaskini Staniszewska, Zofia
Lucjan Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Kosmita Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Nie, nie, nie ! Callier, Marie-Isabelle
Tomek staje się eko! Rousseau, Geneviève
Naszą panią napadli kosmici! Butchart, Pamela
Tylko bez całowania Kasdepke, Grzegorz
Uwaga na zarazki! Rieckhoff, Sibylle
2.
Jak upolować wiedźmę Cowell, Cressida
Orkan Nowak, Ewa
Wstydu za grosz! Orlińska, Zuzanna
Hania Humorek McDonald, Megan
Humorkowy dziennik McDonald, Megan
Wielka księga przygód McDonald, Megan
Hania Humorek ogłasza niepodległość McDonald, Megan
Opowiastki dla małych uszu Wachowiak, Joanna
Ważne rzeczy Carnavas, Peter
Grzeczna niegrzeczność czyli Sposób na nadymki-drażliwce Kołyszko, Wojciech Tomaszewska, Jovanka
Julia je wszystko Moroni, Lisa Eriksson, Eva
3.
Wilczek Leon Pawłowska, Agnieszka
Zwariowane wakacje taty Oli Brunstrøm, Thomas
Zezowate szczęście Kinney, Jeff
Tajemnica szkoły Widmark, Martin
Tajemnica mumii Widmark, Martin Willis, Helena
Smocza straż Mull, Brandon
Gniew Króla Smoków Mull, Brandon
Pan Widmowej Wyspy Mull, Brandon
Kot Papla i babeczka Krzyżanek, Joanna
Jedzie pociąg... Brykczyński, Marcin
4.
Elementarz ekologiczny Wojtkowiak-Skóra, Patrycja Jednoróg, Justyna
Dinozaury w 3D Romkowska, Ewa
Czytam z mamą, czytam z tatą Wasilewicz, Grażyna
Ciało Supeł, Barbara
Natura Supeł, Barbara
Abecadło Pierdziołki Zysk, Tadeusz
Kicia Kocia u dentysty Głowińska, Anita
Savoir-vivre dla najmłodszych, czyli Zasady towarzyskiej ogłady Nożyńska-Demianiuk, Agnieszka
Mama w galopie Tello, Jimena
Kapitan Zębol i Kajtek Kuternoga w Królestwie Brzuchaczy Walcker, Yann
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo