Zbiory biblioteki Wierzchosławice GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Atlas Riley, Lucinda Whittaker, Harry
1 Chłopki Kuciel-Frydryszak, Joanna
1 Jak nie ranić własnego dziecka? Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Fundacja Moderna
Fundacja Edukacji Nowoczesnej
1 Malibu płonie Reid, Taylor Jenkins
1 Pierwsza na liście Witkiewicz, Magdalena
1 Rodzina Monet Marczak, Weronika Anna
1 Sięgnij ze mną gwiazd Przybyłek, Agata
1 Teraz zaśniesz Taylor, C. L.
1 Zarzut Mróz, Remigiusz
1 Zgłoba Puzyńska, Katarzyna
1 Żona lobotomisty Woodruff, Samantha Greene
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo