Zbiory użytkownika emilkai95
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Ballada ptaków i węży Collins, Suzanne
1 Biegnąca z wilkami Estés, Clarissa Pinkola
2 Głębiej Gordon, Roderick Williams, Brian
2 Jano i Wito w lesie Wołoszyn, Wiola
2 Łasuch Lemire, Jeff Villarubia, José
2 Łasuch Lemire, Jeff
2 Mała zła książka Myst, Magnus
1 Mirabelka Harasimowicz, Cezary
2 Mitologia Parandowski, Jan
1 Pies Baskervillów Doyle, Arthur Conan
1 Podróżą każda miłość jest Jurczenko-Topolska, Iwona
2 Tajemniczy ogród Burnett, Frances Hodgson
2 Tunele Gordon, Roderick William, Brian
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo