Zbiory użytkownika derylka
Przeczytane
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Bezsenność Jutki Combrzyńska-Nogala, Dorota
Kaznodzieja Läckberg, Camilla
Syrenka T.6 Lackberg, Camilla
Latarnik Läckberg, Camilla
Księżniczka z lodu Läckberg, Camilla
Niemiecki bękart Läckberg, Camilla
Kamieniarz Läckberg, Camilla
Kuzynki Pilipiuk, Andrzej
Księżniczka Pilipiuk, Andrzej
Dziedziczki Pilipiuk, Andrzej
Hobbit czyli Tam i z powrotem Tolkien, John Ronald Reuel Skibniewska, Maria
Lewik, Włodzimierz
Tolkien, JRR
Wenzel, David
Tolkien, R.R.
Czarkowski, Marian
Braiter, Paulina
Lee, Alan
Kamiński, Aleksander
Tolkin, J.J.R.
Lee, Alan Ilustracje
Czarkowski, Marian Wykonanie
Skibniewska, Maria Tł
Braiter, Paulina Tłumaczenie
Czarkowski, Marian Lektor
Jerzy, Wolewicz
Dixon, Chuck
Frąc, Cezary
Dixon, Charles
Wydawnictwo Amber Sp. z o. o
Deming, Sean
Muza SA
Powrót króla Tolkien, John Ronald Reuel
2.
Drużyna Pierścienia Tolkien, John Ronald Reuel
Norweski Dziennik Pilipiuk, Andrzej
Norweski Dziennik Pilipiuk, Andrzej
Norweski Dziennik Pilipiuk, Andrzej
Ostatnie lato Collier, Catrin
Bez pożegnania Rybałtowska, Barbara
Szkoła pod baobabem Rybałtowska, Barbara
Kuszenie losu Rybałtowska, Barbara
Koło graniaste Rybałtowska, Barbara
Magia przeznaczenia Rybałtowska, Barbara
Mea culpa Rybałtowska, Barbara
Romanse w Paryżu Rybałtowska, Barbara
3.
Uczennica Maga Canavan, Trudi
Nowicjuszka Canavan, Trudi
Nowicjuszka Canavan, Trudi
Wielki mistrz Canavan, Trudi
Zwiadowcy Flanagan, John
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
Dziewczyna, która igrała z ogniem Larsson, Stieg
Zamek z piasku, który runął Larsson, Stieg
Misja Ambasadora Canavan, Trudi
Łotr Canavan, Trudi
Uczennica Maga Canavan, Trudi
Nowicjuszka Canavan, Trudi
Zwiadowcy Flanagan, John
4.
Ziemia skuta lodem Flanagan, John
Zwiadowcy Flanagan, John
Zwiadowcy Flanagan, John
Zwiadowcy Flanagan, John
Zwiadowcy Flanagan, John
Zwiadowcy Flanagan, John
Cesarz Nihon-Ja Flanagan, John
Latarnik Läckberg, Camilla
Biały tygrys Adiga, Aravind
Przedział dla pań Nair, Anita
Słońce Scortów Gaudé, Laurent
Oskar i pani Róża Schmitt, Eric-Emmanuel
5.
Dziewczyna z Pomarańczami Gaarder, Jostein
Złodziejka książek Zusak, Markus
Posłaniec ZUSAK, Markus
Dom na krawędzi Nurowska, Maria
Fabrykantka aniołków Läckberg, Camilla
Zamieć śnieżna i woń migdałów Läckberg, Camilla
Odnaleźć swą drogę Ruda, Aleksandra
Królowa zdrajców Canavan, Trudi
Sługa Boży Piekara, Jacek
Miecz Aniołów Piekara, Jacek
Młot na czarownice Piekara, Jacek
Wieże do nieba Piekara, Jacek
Łowcy dusz Piekara, Jacek
6.
Dotyk zła Piekara, Jacek
Wybór Ruda, Aleksandra
Płomień i krzyż Piekara, Jacek
Ja, inkwizytor Piekara, Jacek
Igrzyska śmierci Collins, Suzanne
7.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo