Zbiory użytkownika claudii
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. DO PRZECZYTANIA
Dotyk Crossa Day, Sylvia
Dziewczęta z Szanghaju See, Lisa
Marzenia Joy See, Lisa
Córka słońca Wood, Barbara
2. PRZECZYTANE
Pięćdziesiąt twarzy Greya James, E. L.
Ciemniejsza strona Greya James, E. L.
Nowe oblicze Greya James, E. L.
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
Inferno Brown, Dan Wydawnictwo Sonia Draga
Scarabelli, Roberta
Szmidt, Robert J.
Kamień Przeznaczenia Wood, Barbara
Przeklnij ten dom Wood, Barbara
Ulica Rajskich Dziewic Wood, Barbara
Kochanek z zaświatów Wood, Barbara
Płomień duszy Wood, Barbara
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo