Literatura dziecięca
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Ambaras Samojlik, Tomasz
2 Baletki i baleriny Barber, David W.
2 Bruno tęskni za domem Stelmaszyk, Agnieszka
2 Dobre maniery czyli Savoir-vivre dla dzieci Herbst, Grażyna
2 Drops dzielny terierek Stelmaszyk, Agnieszka
2 Elementarz młodego Polaka Jarocka, Mariola
1 Encyklopedia piłki nożnej Żak, Piotr
2 Historia Polski dla najmłodszych Kieś-Kokocińska, Katarzyna
2 Jakie to drzewo? Halarewicz, Aleksandra
2 Nela i polarne zwierzęta Nela, mała reporterka
1 Nela i skarby Karaibów Nela mała Reporterka
2 Nela na wyspie rajskich ptaków Nela
1 Pogoda dla puchaczy Kozioł, Marcin Jędrzejak, Bartek
1 Szafir psiak na medal Stelmaszyk, Agnieszka
2 Szkoła latania Christa, Janusz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo