Seria Zarządzanie Wiedzą w Regionie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zarządzanie wiedzą w regionie Dereń, Aldona Małgorzata Seretna-Sałamaj, Danuta
Kulas, Zbigniew
Historia drogą w różnych kierunkach Derwich, Marek Kawalec, Janusz
Grygajtis, Krzysztof
Mazur, Grzegorz
Bracichowicz, Irena
Interdyscyplinarne znaczenie bezpieczeństwa Lasek, Grażyna Kwaśniak, Grzegorz
Kawalec, Janusz
Czekała, Mariusz
Wilimowska, Zofia
Wilimowski, Marek
Seretna-Sałamaj, Danuta
Bracichowicz, Irena
Szymkowicz, Paweł
Dudziak, Janusz
Interdyscyplinarne znaczenie bezpieczeństwa Maliszewski, Julian Piotrowski, Tadeusz
Konieczna, Anna
Walczyński, Marcin
Grabiec, Anna
Huńka-Żurawińska, Wiesława
Pulik, Agnieszka
Różyk-Myrta, Alicja
Frihauf, Lucyna
Zylińska, Anna
Drewniak, Tomasz
Smolka-Drewniak, Ewa Zofia
Dereń, Aldona Małgorzata
Kołosowski, Mariusz
Bucki, Bogusław
Żurawiński, Wojciech
Piecuch, Jerzy
Sosada, Krystyn
Wyka, Joanna
Malczyk, Ewa
Przestrzeń w krajobrazie - krajobraz w przestrzeni Lasek, Grażyna Dobrowolski, Konrad
Drewniak, Tomasz
Kubik, Jan
Strabel, Wiesława
Włodarczyk, Anna
Szuba, Bogusław
Szymończyk, Ryszard
Zarządzanie wiedzą w regionie Frihauf, Lucyna Waniczek, Dariusz
Arendt, Jerzy
Wolińska, Agnieszka
Społeczeństwo oparte na wiedzy Malski, Michał Drewniak, Tomasz
Wolińska, Agnieszka
Malinowski, Przemysław
Dobrowolski, Konrad
Włodarczyk, Anna
Kwaśniak, Grzegorz
Misiarz, Marta
Całyniuk, Beata
Nowak, Andrzej
Pulik, Agnieszka
Dobosiewicz, Ilona
Konieczna, Anna
Kilarska, Magdalena
Kuglarz, Dariusz
Kaczmarek, Agnieszka
Kurpiel, Małgorzata
Dziedzic, Gabriela
Kołosowski, Mariusz
Bernat, Piotr
Knowledge management in the region Kołosowski, Mariusz Drabczyk, Katarzyna
Szczepańska, Joanna
Gwóźdź-Szewczenko, Ilona
Witt, Monika
Dobrowolski, Konrad
Wiedza, zdrowie, uroda Barziej, Ireneusz Szafraniec, Ireneusz
Fatyga, Edyta
Grochowska-Niedworok, Elżbieta
Muc-Wierzgoń, Małgorzata
Kokot, Teresa
Waniczek, Dariusz
Całyniuk, Beata
Załoteńka-Synowiec, Marzena
Malczyk, Ewa
Misiarz, Marta
Wyka, Joanna
Brodziak, Andrzej
Wolińska, Agnieszka
Ziółko, Ewa
Zylińska, Anna
Frihauf, Lucyna
Huńka-Żurawińska, Wiesława
Orłowska, Wiktoria
Wiedza, zdrowie, uroda Grochowska-Niedworok, Elżbieta Muc-Wierzgoń, Małgorzata
Kokot, Teresa
Całyniuk, Beata
Załoteńka-Synowiec, Marzena
Misiarz, Marta
Ziółko, Ewa
Malczyk, Tomasz
Błaszczyk, Marcin
Grabas-Wyrwich, Mirosława
Pulik, Agnieszka
Smaczny, Liliana
Rogóż, Magdalena
Sosada, Marian
Pasker, Beata
Poniewierka, Elżbieta Barbara
Wiedza, zdrowie, uroda Kokot, Teresa Zołoteńka-Synowiec, Marzena
2.
Zarządzanie wiedzą w regionie Kołosowski, Mariusz Drabczyk, Katarzyna
Szczepańska, Joanna
Gwóźdź-Szewczenko, Ilona
Witt, Monika
Dobrowolski, Konrad
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo