Zbiory biblioteki Poznań WSUS
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Biblia dziennikarstwa Skworz, Andrzej Niziołek, Andrzej
1 Mosty zamiast murów Stewart, John
1 Negocjacje jako forma komunikacji interpersonalnej Cenker, Ewa Małgorzata
1 Perswazja Brock, Timothy C. Green, Melanie C.
1 Przewodnik po psychologii społecznej Domachowski, Waldemar
1 Psychologia społeczna Aronson, Elliot Akert, Robin M.
Wilson, Timothy D.
1 Relacje interpersonalne Adler, Ronald Brian Rosenfeld, Lawrence B.
Proctor, Russell F.
1 Woda z mózgu Warecki, Marek Warecki, Wojciech
1 Zasady negocjacji Lewicki, Roy J. Saunders, David M.
Barry, Bruce
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo