Powieści sensacyjne
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Grzech Czornyj, Max
Ofiara Czornyj, Maksymilian Czornyj, Max
Ślepiec Czornyj, Maksymilian Czornyj, Max
Rzeźnik Czornyj, Maksymilian Czornyj, Max
Pokuta Czornyj, Maksymilian Czornyj, Max
Inna Czornyj, Maksymilian Czornyj, Max
Trauma Czornyj, Max Czornyj, Maksymilian
Najszczęśliwsza Czornyj, Maksymilian Czornyj, Max
Klątwa Czornyj, Max Czornyj, Maksymilian
Grób Czornyj, Maksymilian
2.
Kasacja Mróz, Remigiusz
Zaginięcie Mróz, Remigiusz
Rewizja Mróz, Remigiusz
Immunitet Mróz, Remigiusz
Inwigilacja Mróz, Remigiusz
Oskarżenie Mróz, Remigiusz
Testament Mróz, Remigiusz
Kontratyp Mróz, Remigiusz
Umorzenie Mróz, Remigiusz
Wyrok Mróz, Remigiusz
Precedens Mróz, Remigiusz
3.
Ekspozycja Mróz, Remigiusz
Przewieszenie Mróz, Remigiusz
Trawers Mróz, Remigiusz
Deniwelacja Mróz, Remigiusz
Zerwa Mróz, Remigiusz
Wotum nieufności Mróz, Remigiusz
Większość bezwzględna Mróz, Remigiusz
Behawiorysta Mróz, Remigiusz
Iluzjonista Mróz, Remigiusz
Świt, który nie nadejdzie Mróz, Remigiusz
Halny Mróz, Remigiusz
4.
Motylek Puzyńska, Katarzyna
Więcej czerwieni Puzyńska, Katarzyna
Trzydziesta pierwsza Puzyńska, Katarzyna
Z jednym wyjątkiem Puzyńska, Katarzyna
Utopce Puzyńska, Katarzyna
Łaskun Puzyńska, Katarzyna
Dom czwarty Puzyńska, Katarzyna
Dom czwarty Puzyńska, Katarzyna
Nora Puzyńska, Katarzyna
Rodzanice Puzyńska, Katarzyna
Pokrzyk Puzyńska, Katarzyna
5.
Sprawa Niny Frank Bonda, Katarzyna
Florystka Bonda, Katarzyna
Tylko martwi nie kłamią Bonda, Katarzyna
Pochłaniacz Bonda, Katarzyna
Okularnik Bonda, Katarzyna
Lampiony Bonda, Katarzyna
Czerwony Pająk Bonda, Katarzyna
Miłość leczy rany Bonda, Katarzyna
6.
Niewierni Severski, Vincent V.
Nielegalni Severski, Vincent V.
Nieśmiertelni Severski, Vincent V.
Niepokorni Severski, Vincent V.
7.
Cokolwiek wybierzesz Szamałek, Jakub
Kimkolwiek jesteś Szamałek, Jakub
Gdziekolwiek spojrzysz Szamałek, Jakub
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo