Zbiory biblioteki Elbląg MBP
Dział Literatury Naukowej i Zbiorów Regionalnych
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Bardzo polska historia wszystkiego Węgłowski, Adam
Co to jest islam? Ben Jelloun, Tahar
Geografia myślenia Nisbett, Richard E.
Kościół kobiet Radzik, Zuzanna
Sarmaci, katolicy, zwycięzcy Zieliński, Andrzej
Social media to ściema Mendelson, B. J. Smaga, Marta
Szwecja czyta, Polska czyta Tubylewicz, Katarzyna Diduszko-Zyglewska, Agata
Wszystko da się naprawić Lew-Starowicz, Zbigniew
Zabójcze lekarstwa i zorganizowana przestępczość czyli jak koncerny farmaceutyczne niszczą opiekę zdrowotną Gøtzsche, Peter C.
Zdobywanie pracy Nestorowicz, Bartosz
Między światami Saberi, Roxana
Simona Kamińska, Anna
2.
Anoda Lipiński, Piotr
Hip-hop Kaca, Przemysław
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo