Zbiory biblioteki Ostrowiec Św. MBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Autobiografia legendy Formuły 1 Lauda, Niki Völker, Herbert
1 Charlie gra dziś dobrze Sexton, Paul
1 Energetyka i ochrona środowiska Klugmann-Radziemska, Ewa
1 Fascynujące błędy matematyczne Posamentier, Alfred S. Lehmann, Ingmar
1 Gorączka złota Forró, Tomáš
1 Krwawa wieża Zerling-Konopka, Alina
1 Magia dawnego Krakowa Kozioł, Andrzej
1 Mózg rodzica Conaboy, Chelsea
1 Nauka o klimacie Popkiewicz, Marcin Kardaś, Aleksandra Ewa
Malinowski, Szymon Piotr
1 Szymborska Gromek-Illg, Joanna
1 Wisła Chwalba, Andrzej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo